La formació dels alumnes d’Agora International School Barcelona i el seu futur acadèmic

María Alcaide, Coordinadora General de Secundària i Batxillerat a AIS Barcelona, ens fa conèixer, a través d’una entrevista, el mètode educatiu de la nostra escola per a alumnes d’ESO, Batxillerat Lomce i BI, perquè els nostres estudiants aconsegueixin tenir èxit acadèmic.

Agora International School Barcelona ofereix un programa educatiu especialment preparat i pensat per al futur professional dels nostres estudiants, amb el qual aconsegueixen un gran èxit acadèmic i personal. María Alcaide, Coordinadora General de Secundària i Batxillerat, és un gran exemple de la professionalitat del nostre col·legi. Per això ens explica com són els nostres alumnes i com funciona el programa de l’escola.

Gràcies al nostre ensenyament, els alumnes d’Agora IS Barcelona finalitzen els estudis amb  valors i preparats per a l’àmbit  acadèmic i professional en un món global i amb una mentalitat internacional. Són alumnes joves que tenen les seves metes definides i que busquen donar el millor de sí mateixos com a persones positives i felices. Per aconseguir els seus objectius, els alumnes tenen un programa educatiu realment complet que busca acompanyar-los en el seu pas a la universitat i desenvolupar en ells les destreses necessàries perquè s’incorporin al món laboral. Això es du a terme a nivell acadèmic amb assignatures com Emprenedoria i Lideratge, on aprenen el valor del treball en equip o la creació de petites empreses; d’altra banda, a nivell personal se’ls fa un seguiment individual.

Per obrir un món de possibilitats a l’estranger als nostres estudiants, a més de la Lomce, l’escola ha introduït el Batxillerat Internacional a les seves aules. Aquesta introducció suposa un canvi de metodologia, ja que és un batxillerat que promou la responsabilitat dels alumnes, que esdevenen part activa del seu aprenentatge i el professor és un guia per al desenvolupament de les habilitats dels estudiants, en lloc del tradicional transmissor de coneixement. A més del canvi de la forma d’ensenyar, gràcies al Batxillerat Internacional, els alumnes que el completen poden accedir a qualsevol universitat estrangera, ja que són uns estudis reconeguts a tot el món.

D’altra banda, incloem un programa de coaching educatiu, que comença a 1r de Batxillerat, quan els alumnes ja han fet una sèrie d’eleccions sobre la seva educació però poden tenir dubtes quant al seu futur universitari o la seva vocació a la vida. Per això, durant els dos anys de batxillerat, es realitzen entrevistes personals amb els estudiants on l’alumne aprofundeix en sí mateix perquè li ajudin a generar seguretat i a plantejar-se diferents alternatives que li puguin servir per prendre la decisió més encertada.

La formació que donem als nostres estudiants ja pot veure’s reflectida a les primeres promocions, les quals estudien allò que s’havien plantejat, com ara la Núria, que cursa Enginyeria de Sistemes de Comunicació, o en Miquel, que estudia un doble grau de Dret i Economia i que remarca la importància de les eines i coneixements adquirits durant la seva etapa a Agora International School.

Notícia completa | La bústia