Happy Learning: immersió lingüística amb alumnes d’infantil

Diane Cassidy, mestra d’Educació Infantil a Agora International School Barcelona, explica pas a pas com es realitza l’aprenentatge dels diferents idiomes (anglès, castellà, català i xinès mandarí) a l’etapa d’infantil i com treballen, a través d’una atenció individualitzada, les intel·ligències múltiples de Howard Gardner.

El col·legi Agora International School Barcelona dedica especial atenció a l’aprenentatge de vàries llengües, en concret, l’anglès. Donen gran importància a la immersió lingüística, per la qual els nens d’infantil aprenen vocabulari i gramàtica de forma entretinguda i mitjançant experiències pròpies. Al col·legi, a la vegada que ensenyem un idioma, també transmetem diferents cultures i tradicions; això proporciona als alumnes un desenvolupament de valors com el respecte o la tolerància. Diane Cassidy, mestra d’educació infantil de l’escola, ens parla sobre aquesta etapa educativa, la importància de l’anglès i el Happy Learning com a metodologia de l’escola.

L’aprenentatge de l’idioma té dues fases, la primera és treballar el vocabulari de manera individual i una vegada que han adquirit confiança amb el nou idioma, passen a formar frases més completes; en segon lloc, després d’haver desenvolupat les capacitats orals, passen a l’adquisició d’habilitats escrites amb la lectoescriptura. La immersió en anglès dels més petits es porta a terme en dues etapes: primer, a P1 i P2 s’incorporen sessions de 30 minuts cada dia en un ambient relaxat i a través de jocs. Després, a partir de P3, la llengua anglesa es treballa un 70% del temps de classe, amb l’ajuda de professors de parla anglesa que són amb els nens en tot moment. A més de l’anglès, el programa lingüístic del centre es completa amb el castellà, amb dues sessions setmanals, i el català, amb una sessió diària de lectoescriptura.

Tot això es combina amb una educació individualitzada basada en les intel·ligències múltiples de Howard Gardner que consisteix en combinar les diferents àrees de llengües i matemàtiques amb activitats artístiques o musicals i així oferir un aprenentatge a través del joc i segons les necessitats i interessos de cada nen. Això motiva i estimula els alumnes i desenvolupa els seus coneixements i el seu potencial. El desenvolupament d’aquestes intel·ligències múltiples es du a terme amb la introducció de noves tecnologies i a partir de diferents activitats, mitjançant les quals es pot veure quin tipus d’intel·ligència sobresurt en cada nen. A més que se li dóna a importància a l’educació emocional dels nens.

Aquest conjunt es denomina “Happy Learning” a Agora International School Barcelona. Gràcies al nostre projecte educatiu, els nens són feliços a la nostra escola i viuen noves experiències cada dia, plenes de reptes i emocions.

Notícia completa | La bústia