Intercanvis i estades curriculars

Agora International School Barcelona ofereix múltiples oportunitats perquè els alumnes millorin les seves habilitats lingüístiques, una d’elles, els intercanvis internacionals. Una experiència única a través de la qual els alumnes no només es desenvoluparan de manera autònoma en un altre idioma, sinó que els permetrà obrir-se al món, relacionar-se amb alumnes d’altres països i cultures i aprendre valors que els seran útils per a tota la vida.

Un dels objectius prioritaris d’un intercanvi en un país estranger és l’aprenentatge d’un idioma, tot i que aquesta vivència aporta molts més beneficis als alumnes, com obrir la seva ment cap a altres cultures i desenvolupar valors com el respecte i la diversitat. Unes aptituds que els ajudaran a convertir-se en autèntics ciutadans del món i li facilitaran l’accés a un gran futur professional.

A través dels intercanvis internacionals, els alumnes perdran pors, desenvoluparan la seva maduresa i coneixeran estudiants d’altres cultures; això que els ajudarà a definir-se com a persones i a descobrir les seves verdaderes aspiracions. A més, una experiència fora de casa els ajudarà a ser més independents i autònoms, a afrontar situacions quotidianes amb les quals aprendran a prendre decisions.

Agora International School Barcelona ofereix programes i estades culturals a Anglaterra, Irlanda, França i Estats Units. Els alumnes de tots els cursos tenen la possibilitat de fer un intercanvi amb qualsevol d’aquest països, d’un mes, un trimestre, un semestre o un any escolar. A més, els nostres alumnes de 5è de Primària tenen un intercanvi d’una setmana amb Stonar School, prestigiós col·legi del Regne Unit que pertany a NACE Schools, i tots els alumnes des dels 10 anys poden optar al campament d’estiu a l’estranger i als seus programes d’any acadèmic a l’estranger durant un trimestre, un semestre o un curs complet.

Tenir més autonomia, guanyar maduresa, desenvolupar la tolerància envers altres cultures i aprendre un altre idioma de forma ràpida i efectiva són alguns dels avantatges que ofereix un programa d’intercanvi. Un element diferenciador que contribuirà al seu futur acadèmic i professional.

ELLS T’HO EXPLIQUEN

«Va ser un viatge molt interessant i divertit. Em va agradar molt l’escola on estàvem perquè era gran i em va encantar tot el que aprenia a les classes. La casa on vivíem m’agradava perquè era molt bonica, fèiem jocs a la nit i veiem la tele tots junts.

Durant l’estada a Stonar, vam visitar Bath i Stonehenge. Ens van deixar fer un volt pel poble i vam comprar records per a les nostres famílies durant les visites. Vaig gaudir molt perquè hi havia moments de cultura a la ciutat i moments d’estudi a l’escola.

Gràcies als professors que ens van acompanyar, vam gaudir-ho encara més ja que ens van ajudar quan ho necessitàvem.

És un viatge que tornaria a fer sense dubtar.»

Nicole Prats

Alumna (6 EP)