Idiomes

Intercambios culturales

Estancias en el extranjero

Eventos NACE

A Agora International School Barcelona preparem els alumnes per a un futur integrat en un context internacional i donem màxima importància a l’ús de l’anglès com a llengua vehicular i també a l’aprenentatge d’altres llengües estrangeres. El trilingüisme és la base del projecte lingüístic amb igual número de sessions a cada una de les llengües vehiculars: castellà, català i anglès. Un complet projecte adaptat a cada etapa escolar, que permet als alumnes un aprenentatge per a tota la vida que repercutirà positivament en el seu desenvolupament intel·lectual i personal.

La immersió lingüística a l’etapa d’Educació Infantil és de vital importància per a l’aprenentatge inicial de qualsevol llengua. Iniciem el Programa d’Immersió lingüística en anglès des del Primer Cicle d’Educació Infantil (de 0 a 2 anys) i al Segon Cicle (3-5 anys) s’introdueix vocabulari en anglès i la comprensió oral de la llengua estrangera, per garantir l’èxit del procés de prelectura que es desenvolupa a P4 i P5. Des de P4 fins a 4t de Primària s’estudia xinès mandarí que es podrà continuar com a matèria extraescolar, i a 5è de Primària s’introdueix una tercera llengua estrangera, iniciació a l’alemany o al francès, que continuarà fins a 4t d’ESO. Pel que fa a les titulacions, els alumnes tenen l’oportunitat d’examinar-se al propi centre dels prestigiosos i reconeguts exàmens oficials de la universitat de Cambridge i l’Alliance Française.

Per completar aquest programa lingüístic, tots els nostres alumnes des d’Educació Infantil fins a Batxillerat participen a la iniciativa «Connecting Cultures»: un projecte centrat a la formació global dels alumnes que els posa en contacte amb estudiants d’altres països per dur a terme projectes de comunicació i col·laboració. L’objectiu del projecte és proporcionar una experiència real d’altres cultures i així desenvolupar la curiositat i l’interès dels alumnes per conèixer el món i ajudar-los a experimentar la utilitat de comunicar-se en una llengua estrangera i afavorir-ne l’aprenentatge. En aquest projecte hi participen 15 països, entre els quals es troben Senegal, Brasil, Estats Units o Japó.

A més, els alumnes d’Agora International School Barcelona tenen a la seva disposició programes d’intercanvi i estades culturals a Anglaterra, Irlanda, França o Estats Units. Destaca la possibilitat de realitzar estades i campaments d’estiu a la prestigiosa Stonar School del Regne Unit, també part del grup NACE Schools. A més, cal destacar que durant el curs, NACE Schools organitza diversos esdeveniments internacionals en els quals els nostres alumnes tenen l’oportunitat de relacionar-se amb estudiants d’altres països procedents de les diferents escoles del grup. Aquests esdeveniments suposen una experiència única d’aprenentatge per als alumnes, on tenen l’oportunitat de millorar les seves habilitats lingüístiques i també divertir-se: NACE Model United Nations, Academic Olympics, International Music Week, NACE Olympic Games i Arts Competition.

ELLS T’HO EXPLIQUEN

«Aprendre idiomes obre una porta a una infinitat de possibilitats. Els beneficis de ser bilingüe o multilingüe són enormes, Les investigacions suggereixen que el cervell d’una persona multilingüe pot tenir una millor atenció i unes millors habilitats en el canvi de tasca en comparació a una persona monolingüe. Des d’un punt de vista social, els que són capaços de parlar diferents idiomes, no solament poden comunicar-se amb persones de diferents orígens, ja que també poden desenvolupar una millor comprensió de les diferents cultures.»

Louisa Field

Professora

«A Agora International School Barcelona se li dóna una importància real al trilingüisme. Tenim dos nens de 6 i 8 anys i des de P3 vam decidir escolaritzar-los aquí per diversos motius, un d’ells la importància que donem a poder comunicar-se en diferents idiomes. Des del primer dia de col·legi van viure la immersió en anglès, amb tutors natius i un reforç en castellà i català perquè l’adaptació no fos agressiva. Gràcies a això, els dos parlen un perfecte anglès, sense oblidar les seves llengües natives català i castellà, i poden canviar d’un idioma a un altre en una mateixa conversa de forma completament natural.»

Natàlia Reig

Mare de primària